UWAGA! Dołącz do nowej grupy Pińczów - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Obowiązek inwentaryzacji azbestu dla właścicieli nieruchomości w Pińczowie


Właściciele nieruchomości w Pińczowie zobowiązani są do przeprowadzania corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest. Termin na usunięcie tych materiałów w Polsce został ustalony na 31 grudnia 2032 roku. Użytkownicy azbestowych produktów muszą sporządzać stosowne raporty, które będą przedkładane właściwym organom. W artykule przedstawione zostały najważniejsze informacje dotyczące obowiązków związanych z inwentaryzacją azbestu.

Właściciele i zarządcy obiektów, w których występują wyroby zawierające azbest, są zobowiązani do sporządzania corocznego spisu tych materiałów. Informacje dotyczące wyrobów muszą być przygotowane w dwóch egzemplarzach; jeden z nich jest składany Burmistrzowi, a drugi powinien być przechowywany przez okres jednego roku. Należy pamiętać, że nowa informacja o azbecie musi być składana do 31 stycznia każdego roku za rok ubiegły, aż do momentu usunięcia materiału.

Dodatkowo, użytkownicy nieruchomości muszą przeprowadzać kontrolę stanu wyrobów na podstawie „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”. Dokumentacja oceny jest kluczowa dla określenia, czy materiały mogą być dalej użytkowane, czy należy je usunąć. Wnioski można składać osobiście, pocztą oraz drogą elektroniczną w Urzędzie Miejskim w Pińczowie. W celu uzyskania further information, mieszkańcy mogą kontaktować się z urzędnikami zajmującymi się tym zagadnieniem.

Źródło: Urząd Miasta Pińczów


Oceń: Obowiązek inwentaryzacji azbestu dla właścicieli nieruchomości w Pińczowie

Średnia ocena:4.51 Liczba ocen:8


Zobacz Także